maanantai 11. kesäkuuta 2012

Vähän sinne päin, part 2

Seuraava video on samoissa sessioissa edellisen kanssa kuvattu. Samalla äänellä ja sähläämisellä siis mennään. Hienosti pääsivät sivun vaihtamiset ja ylimääräiset paniikki"haat" mukaan. Minun olisi tehnyt mieli nauhoittaa biisi uudestaan, mutta olen tällä hetkellä kamalassa flunssassa, enkä pääse laulamaan. Ehkä osittain siitäkin syystä teki sitten mieli palata blogin puolella musiikin pariin, kun muuten ei pysty.

Olen viime aikoina huomannut ja oppinut, että joskus asioita saa tehdä vähän sinne päin, ilman että sinua tuomitaan ja rangaistaan siitä automaattisesti. Kiitos yhdestä elämäni tärkeimmästä opeista (jonka sisäistäminen toki on vielä vähän vaiheessa) kuuluu osittain teille, jotka eivät tuominneet epätäydellisyyttäni vaan päinvastoin rohkaisitte ja uskoitte minuun. Olen teille kiitollisuuden velkaa.

Tämä biisi on jonkin verran vanhempi kuin ensimmäinen julkaisu. Vasta hiljattain se on kuitenkin muotoutunut ideasta keskeneräiseksi työksi. Keskeneräisestä työstä se pitäisi hioa vielä valmiiksi. Varmaksi.



Talossa oli vanha puulattia,
olin hukannut kengät eteiseen
Pienet tikut pistelivät kantapäissä,
tarttuivat sukkahousujen nukkaan

Punaviini värjäsi hampaat,
otin liikaa, lasin tai kaksi
Nojailin eteisen kaiteeseen
ja odotin, että sä huomaat

Ei mitään erikoisempaa 
kai kuin muissakaan,
mut jotenkin sait mut taas sortumaan
sekä pullolliseen halpaa viiniä
että sinuun

Voin suudelman tai kaksi vaihtaa,
kunnes astutaan taas samaan kaavaan
Siihen, että sinä meet ja mä kaipaan

Sulla oli taas se sama paita,
mustaa ja valkoista ruutua
Hihat ylös käärittyinä
ja ruttuiset kaulukset vinossa

Yläikkunasta kävi veto,
mut paleliko mua viima vai sun kylmyys?
Että olin kaiken sen jälkeen
kuin kuka tahansa muu

Ei mitään erikoisempaa 
kai kuin muissakaan,
mut jotenkin sait mut taas sortumaan
sekä pullolliseen halpaa viiniä
että sinuun

Voin suudelman tai kaksi vaihtaa,
kunnes astutaan taas samaan kaavaan
Siihen, että sinä meet ja mä kaipaan

Yöllä satoi ensilumi,
kanssajuhlijat iloitsi
Katselin eteisen ikkunasta,
aamulla se muuttuisi loskaksi

Kun kosketit mun olkapäätä,
oltiin kaksin, oli pimeää
Mut kun vihdoin sain sut lähelleni,
mun teki mieli itkeä 
(haa? wtf?)

Ei mitään erikoisempaa 
kai kuin muissakaan,
mut jotenkin sait mut taas sortumaan
sekä pullolliseen halpaa viiniä
että sinuun

Voin suudelman tai kaksi vaihtaa,
kunnes astutaan taas samaan kaavaan
Siihen, että sinä meet ja mä kaipaan

Tämä on taas yksi värityskirja-biisi. Tositarina, joka on saanut uudet mittakaavat. Tavallaan.

30 kommenttia:

  1. Gladly follow your amazing blog, sweetheart!

    www.nicoleta.me

    VastaaPoista
  2. Ai että, ihana biisi ja kaunis ääni. :)

    VastaaPoista
  3. Tykkään ihan hulluna sun biiseistä, ainoa mikä häiritsee lyriikoissa on että välillä käytetään muotoa minä-sinä ja välillä sä-mä. Olet varmasti miettinyt asian biisin kannalta oikeaksi mutta itseäni tämä särähtää. :) Olet ihana ja laulat upeasti. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärrän, että se häiritsee, minuakin aikaisemmin häiritse juuri sama juttu suomalaisissa biiseissä. Nyt kun olen itse kirjoittanut biisejä, kyseessä tosiaankin on ollut ihan tietoinen valinta ja olen itse lopulta tottunut tähän sekametelisoppaan sinäminä-muotojen kanssa. :D Ja kiitos paljon! :)

      Poista
  4. Tykkään ihan hulluna sun biiseistä, ainoa mikä häiritsee lyriikoissa on että välillä käytetään muotoa minä-sinä ja välillä sä-mä. Olet varmasti miettinyt asian biisin kannalta oikeaksi mutta itseäni tämä särähtää. :) Olet ihana ja laulat upeasti. :)

    VastaaPoista
  5. Voi että, niin kaunista! Tämä on vielä parempi kuin edellinen, sekin on kuitenkin todella hyvä. Tämän sanoihin on helpompi samaistua ja kertosäe on tarttuva. Kaunis, mutta aivan erilainen ääni, mitä olen sulle kuvitellut. Hienoa! Näitä lisää! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitoksia Maaria! :) Piristit kyllä mielettömästi tämän nuhanenän päivää! :)

      Poista
  6. Ihana, tästä tykkäsin ehkä jopa vielä enemmän kuin siitä ensimmäisestä! Niin sanat kuin melodiakin on hurjan kauniita, ja sulla on niin herkän kaunis ääni. (: Fanitan! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iso ja lämmin kiitos <3 Ja vielä kumarrus ja jopa lapsenomaisen iloinen hymy siihen päälle! :)

      Poista
  7. kun ensimmäinen näistä biiseistä toi pienet Johanna Kurkela -fibat, tämä toi mieleen taasen Scandinavian Music Groupin tuotannon. Jos sallinette ilmaisun, diggasin iha kybäl! :)

    tuli kyllä harvinaisen hyvä fiilis päivälle kun aamulla ennen toimistolle lähtöä kuunteli, kiitos siitä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja minulle tuli harvinaisen hyvä fiilis päivälle, kun luin tämän kommentin, iso kiitos! :)

      Poista
  8. Huh, aivan mieletöntä..oli pakko linkittää sun blogi facebookiin asti. Tään kun laitto soimaan, ei vaan voinu kun kuunnella ja nieleskelle kyyneliä. Koskettavaa, oot upee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitoksia! Ihanaa kuulla, että tykästyit! :)

      Poista
  9. Sama juttu täällä, pidin hurjan paljon edellisestäkin, mutta tästä kappaleesta pidän vielä enemmän :) niin kaunista taas. Ihan kaikki!

    VastaaPoista
  10. Kuuntelin kappaleen muutaman kerran uudelleen, eikä nuo sanavalinnat yhtäkkiä enää häirinneetkään! :) Kiitos, että teit tämän kappaleen ja tämän videon. <3

    VastaaPoista
  11. Tykkäsin tästä kappaleesta tosi paljon. Lyriikka oli ehkä hitusen parempi kuin siinä edellisessä, ainakin se herätti minussa enemmän mielikuvia(mutta molemmat ovat toki kauniita). Sulla on t-o-d-e-l-l-a upea ääni. Jään innolla odottamaan lisää.

    Ja onnittelut vielä siitä, että uskalsit julkaista nämä laulut täällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, kiitoksia ihan mielettömästi! :) Olen kyllä tosi onnellinen, että viimeinkin uskaltauduin!

      Poista
  12. Voi miten upeaa Christina! Kuuntelin moneen kertaan tämän kappaleen, ja se sai joka kerta kyyneleet silmiini. Toivottavasti teet vielä tuhansia biisejä ja saat niitä vielä enemmänkin julkisuuteen. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos sinä ihana! :) Toivon kyllä niin paljon, että jonain päivänä saisin ihan oikeasti esittää biisejäni jossain. Paljon on työtä sen eteen tehtävä.

      Poista
  13. Oi ja voi. Rakastan tätäkin. Toivon sulle menestystä musiikissa!

    VastaaPoista
  14. Aivan ihana, taas kerran <3 jos joskus meen naimisiin, saat luvan tulla sinne laulamaan ! Lisää näitä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos muru<3 Ja ehdottomasti tulen sun häihin laulamaan jos kutsu tulee! :)

      Poista

In Finnish, English or Swedish, please!